Drętwienie rąk i palców
Drętwienie rąk i palców
Czujecie mrowienie bądź odrętwienie rąk albo palców podczas jazdy na rowerze?
Odrętwienie palca małego i serdecznego jest spowodowane dużym naciskiem na zewnętrzną stronę dłoni. Odrętwienie palca wskazującego, środkowego i kciuka wskazuje na uciśnięcie kanału nadgarstka. Gripy SQlab gwarantują zredukowanie ucisku dzięki skrzydełkom podpierającym, które stanowią dodatkową powierzchnię płaską po stronie zewnętrznej.
Duży ucisk na zewnętrzne strony dłoni
Odrętwienie palca małego i serdecznego jest spowodowane dużym naciskiem na zewnętrzną stronę dłoni. Pomiar wywieranego nacisku wykazuje, że maksimum ciężaru spoczywa zazwyczaj właśnie na zewnętrznej stronie ręki (na obrazku oznaczona na czerwono) W tych miejscach biegnie nerw łokciowy, który jest odpowiedzialny za czucie i ruch palca serdecznego i małego.
Żeby zapobiec temu zwiększonemu uciskowi na zewnętrzną stronę ręki, w SQlab produkujemy gripy z dodatkową powierzchnią po stronie zewnętrznej, albo gripy ze skrzydełkami podpierającymi, które maksymalnie zwiększają powierzchnię styku. Gripy są spłaszczone na górze i wyciągnięte ku przodowi i do tyłowi tak, aby uzyskana powierzchnia, podpierająca Wasze ręce, była jak największa.
Nadgarstek przeciążony, wykręcony na bok
Jednym z powodów odrętwienia kciuka, palca wskazującego i środkowego jest wykręcony na bok nadgarstek. Przez takie położenie może być uciskany kanał nadgarstka.
Tak samo jak przez ściśnięty wąż ogrodowy nie będzie lecieć woda, przez uciśnięty nerw pośrodkowy w tunelu nadgarstka nie mogą dobrze przechodzić impulsy nerwowe do centralnego systemu nerwowego. Mogą natomiast się pojawiać niepożądane odczucia spowodowane podrażnieniem nerwów – mrowienie i drętwienie.
Niekorzystne wykręcenie nadgarstka często jest spowodowane zbyt prostą kierownicą. Dzisiaj medycyna sportowa rekomenduje kierownice zagięte do tyłu. Dzięki temu przedramię i ręce są bardziej wyprostowane. Nadgarstek nie wygina się na bok i nie jest przeciążany przez niewygodną pozycję. Nie dochodzi do ucisku tunelu nadgarstka, a my unikamy odrętwienia czy mrowienia kciuka, palca wskazującego i środkowego.
16° Backsweep
Pozycja sportowa i wyścigowa w kolarstwie XC
- Sprawdzi się w maratonach i długich jazdach MTB
- Kąt 16° gwarantuje bardziej naturalne ułożenie przedramienia, nadgarstka i ręki w pozycji sportowej (pochylonej do przodu)
- Kierownica zagięta do góry pod kątem 4° polepsza oparcie łokcia przy aktywnym stylu jazdy
- Regulacja wysokości w trzech różnych zakresach umożliwia indywidualne dopasowanie
- Dostępna również w wersji karbonowej
12° Backsweep
Pozycja bardziej wyprostowana, All Mountain, Enduro
- Sprawdzi się w kolarstwie trailowym
- Kąt 12° przy mniejszej szerokości oferuje naturalne ułożenie przedramienia, nadgarstków przy bardziej wyprostowanej pozycji na rowerze, chroniąc przed przeciążeniem podczas zjazdów
- Kierownica zagięta do góry pod kątem 4° polepsza ułożenie łokcia
- Regulacja wysokości w trzech różnych zakresach umożliwia indywidualne dopasowanie
- Dostępna również w wersji karbonowej
Nacisk na wyjście tunelu nadgarstka
Zwiększony nacisk na tunel nadgarstka paradoksalnie jest często spowodowany poszerzoną częścią gripów. Ta jednak nie działa tam, gdzie powinna, czyli na boki, gdzie podpiera zewnętrzną krawędź ręki, tylko zbyt na środek, gdzie niepotrzebnie uciska ujście z tunelu nadgarstka.
Jednym ze sposobów na uniknięcie dużego nacisku na ujście tunelu nadgarstka jest wybór zagiętej kierownicy, która umożliwi bardziej wyprostowaną i naturalną pozycję przedramienia i ręki.
Kolejną możliwością jest, że poszerzona część, która ma służyć podparciu zewnętrznej krawędzi ręki (skrzydełka podpierające) musi rzeczywiście być usytuowana jak najbardziej na bok, by pozostawić wolną przestrzeń dla ujścia z tunelu nadgarstka.
Długotrwałe i częste podrażnienie tego obszaru może spowodować problemy, jak na przykład typowy syndrom tunelu nadgarstka. Co więcej, ułożenie skrzydełek podporowych na bokach zwiększa pewność uchwytu, zwłaszcza przy pozycji nachylonej do przodu.