Bóle rąk
Bóle rąk
Ręce odgrywają podczas jazdy na rowerze ważną rolę. Są odpowiedzialne za trzymanie kierownicy, prowadzenie i hamowanie. Równocześnie z tymi ruchami na ręce jest wywierany wysoki nacisk, który może powodować podrażnienie albo nawet bóle nerwów, palców czy całych rąk.
Przyczyny bólów rąk
Niewłaściwa wielkość gripów (chwytów)
Odpowiednio dobrana wielkość gripów jest podstawą. Jeśli gripy są zbyt duże, nie damy rady ich dostatecznie objąć, co często prowadzi do skurczów palców albo całych rąk. Indywidualny wybór wielkości gripów jest konieczny dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa. Dlatego opracowaliśmy prosty system mierzenia wielkości chwytu, który pomoże Ci dobrać odpowiednią wielkość gripów.
Niewłaściwy kształt gripów
Gripów o przekroju okrągłym nie możemy należycie objąć, bo mają one z dłońmi relatywnie małą powierzchnię styku. Wywierają tym samym duży nacisk na wewnętrzną stronę dłoni i powodują podrażnienie nerwu łokciowego, czego następstwem jest rwący ból czy utrata czucia palca serdecznego i małego.
Idea gripów SQlab
Gripy są spłaszczone od góry i wyciągnięte ku przodowi w celu redukcji nacisku. Ich zwiększona powierzchnia poprawia oparcie ręki.
Zbyt prosta kierownica
Zgięcie na bok nadgarstka może ścieśnić tunel nadgarstka. Tak samo jak przez ściśnięty wąż ogrodowy nie będzie lecieć woda, przez uciśnięty nerw pośrodkowy w tunelu nadgarstka nie mogą dobrze przechodzić impulsy nerwowe. Zwężenie następuje również u ludzi zdrowych (bez chronicznych problemów z tunelem nadgarstka) przez błahe nieodpowiednie ułożenie nadgarstka. W znakomitej większości przypadków przyczyną jest kierownica bez odpowiedniego zagięcia do tyłu.
Zagięcie kierownicy do tyłu, czyli backweep, poprawia ułożenie nadgarstka i ręki. Nadgarstek nie jest wygięty na bok, tunel nadgarstka nie jest uciśnięty, a więc zespół nerwów ręki, jej czucie i motoryka, nie są podczas jazdy naruszane. Unikniemy w ten sposób nieprzyjemności, które mogłyby przyjść wraz ze słabością czy utratą czucia w palcach, przede wszystkim w kciuku, palcu wskazującym i środkowym.
Jakie zagięcie kierownicy jest odpowiednie dla Was?
16° Backsweep
Pozycja sportowa i wyścigowa w kolarstwie XC
- Sprawdzi się w maratonach i długich jazdach MTB
- Kąt 16° gwarantuje bardziej naturalne ułożenie przedramienia, nadgarstka i ręki w pozycji sportowej (pochylonej do przodu)
- Kierownica zagięta do góry pod kątem 4° polepsza oparcie łokcia przy aktywnym stylu jazdy
- Regulacja wysokości w trzech różnych zakresach umożliwia indywidualne dopasowanie
- Dostępna również w wersji karbonowej
12° Backsweep
Pozycja bardziej wyprostowana, All Mountain, Enduro
- Sprawdzi się w kolarstwie trailowym
- Kąt 12° przy mniejszej szerokości oferuje naturalne ułożenie przedramienia, nadgarstków przy bardziej wyprostowanej pozycji na rowerze, chroniąc przed przeciążeniem podczas zjazdów
- Kierownica zagięta do góry pod kątem 4° polepsza ułożenie łokcia
- Regulacja wysokości w trzech różnych zakresach umożliwia indywidualne dopasowanie
- Dostępna również w wersji karbonowej